שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
איך להוציא דרכון פורטוגלי

איך אפשר להוציא דרכון פורטוגלי

תוכן עיניינים

אזרחות אירופאית היא אזרחות מאוד נחשקת ובמיוחד בקרב ישראלים. עם אזרחות כזו ניתן לעשות כמעט הכל במדינה אחרת, ואפילו לגור בה מבלי לחשוש מגירוש. דרכון פורטוגלי הוא כרטיס כניסה נהדר לכל מי שמחפש אזרחות אירופאית והזדמנויות חד פעמיות בחו"ל. אז איך ניתן להוציא דרכון פורטוגלי ומהם היתרונות בדרכון שכזה?

מה זה דרכון פורטוגלי?

ישראלים רבים אינם מודעים לעובדה שהוריהם, סביהם או סבי סביהם הם מגורשי ספרד או פורטוגל. פורטוגל היא מקום מרכזי באירופה ואחד המקומות הנחשקים והיפים ביותר בעולם. בעקבות הכרזת הממשלה הפורטוגלית על הכרה ביהודים מגורשי ספרד, יותר ויותר ישראלים מממשים את הזכויות שלהם ומוציאים דרכון פורטוגלי. חלקם אפילו עובר לגור בפורטוגל ולומד במגוון מקומות בתשלום נמוך או בחינם, בניגוד ללימודים בארץ שעולים לא מעט. 

מי יכול לקבל דרכון פורטוגלי?

ישראלים הזכאים לקבלת הדרכון הם ישראלים צאצאים למגורשי ספרד. תקופת גירוש יהודי ספרד החלה ב-1492 וכללה עוגמת נפש רבה. יהודים נאלצו לנטוש את בתיהם וכל רכושיהם ולעבור למדינות אחרות כמו מרוקו, טוניס, קרואטיה, בולגריה, סרביה, או למדינות אגן התיכון כמו יוון, טורקיה, איטליה, ועוד. צאצאים למגורשים שעברו למדינות אלו יכולים להיות זכאים לדרכון פורטוגלי.

איך אפשר לקבל אזרחות פורטוגלית?

ברחבי האינטרנט ניתן למצוא רשימת שמות משפחה פורטוגליים של מגורשי ספרד אותה המדינה יצרה במיוחד כדי לבדוק האם אתם אכן זכאים לדרכון פורטוגלי. ברשימה ניתן למצוא שמות משפחה רבים הקשורים למגורשי ספרד וכך ניתן לראות אם שם המשפחה שלכם גם נמצא ברשימה זו. 

במידה והצלחתם למצוא את שם המשפחה שלכם ברשימה, תוכלו להתחיל בהליך המאוד ארוך (יכול להימשך כשנתיים עד ארבע שנים ותלוי בהרבה גורמים). בשלב הראשון צריך להמציא את כל המסמכים הרלוונטיים על מנת להוכיח שאכן יש קשר למגורשי ספרד. צריך לפנות להורים והסבים ולקחת כל מה שרק אפשר וקשור להיסטוריה שלהם: תעודות לידה, נישואין, לימודים, ועוד. חשוב לאסוף כל מסמך אפשרי שיוכיח את הקשר למגורשים. 

בשלב זה אפשר ורצוי לפנות גם למשרד הפנים כדי להמציא מסמכים ותיעוד נוסף. חשוב להתייעץ עם גורם מומחה בתחום ולקחת חברה המתמחה בנושאים מסוג זה. חברה המומחית בהוצאת דרכון פורטוגלי תדע למצוא את כל המידע בזמן קצר יחסית ולעשות כל מה שאפשר כדי להשיג את הדרכון בדרך המהירה והיעילה ביותר.

האם אפשר להוציא דרכון פורטוגלי בעצמנו?

בהחלט אפשרי, לפחות להתחיל את התהליך בצורה עצמאית. אך קחו בחשבון שבהמשך הדרך בכל מקרה תצטרכו ייעוץ מעו"ד או נוטריון כדי לאמת את המסמכים השונים. בכל מה שקשור להליכים בירוקרטיים מסוג זה, מומלץ לקחת שירות מחברה מוסמכת בתחום על מנת שלא יהיו בעיות וההליך לא יתעכב הרבה מעבר לנדרש.