שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
לאן אפשר לטוס

מדינות ירוקות ומדינות אדומות

תוכן עיניינים

לאן אפשר לטוס? מדינות ירוקות ומדינות אדומות

זוכרים את הימים בהם היינו נתקלים בדיל מדהים לחו"ל, עושים כמה טלפונים לחבר'ה, לבוס בעבודה, בודקים את התוקף בדרכון ולכל היותר אם הויזה לארצות הברית עוד מחוברת לדרכון? ובכן, הימים האלו עברו ונראה שצפויה לנו שנה מאד מעניינת בכל מה שנוגע לטיולים בחו"ל. מדינות אדומות, מדינות ירוקות, טפסים ובירוקרטיה – בכל אלו אנחנו צפויים להתקל במסע אחר תשובה טובה מספיק לשאלה – לאן אפשר לטוס?

עולם התיירות הוא לא מה שהכרנו מאז הפציעה הקורונה בחיינו, לפני שבכלל נוכל להחליט לאן לטוס לחופשה, יש המון שיקולים שיש לקחת בחשבון לפני שמחליטים לאן אפשר לטוס. כמה ביטויים חדשים שעשו את דרכם אל מילון התיירות המעודכן הם מדינות ירוקות ומדינות אדומות. צבע המדינה חשוב ויש לקחת אותו בחשבון לפני שמחליטים לאן אפשר לטוס. צבע המדינה הוא שקובע האם בחזרה ממנה אנו נדרש לבידוד או לא – מדינות ירוקות אינן מחייבות בבידוד ומדינות אדומות כן. נכון לכתיבת שורות אלו כל המדינות בעולם הן אדומות ועל כן לא ניתן לטוס לשום מקום ולהמנע מבידוד בחזרה. כדאי להישאר מעודכנים בעניין זה שכן סאגת החיסונים צפויה לעורר שינויים רבים ותכופים בצבען של מדינות העולם השונות.

בנוסף לשאלה אם מדינה מוגדרת כאדומה או ירוקה לפי משרד הבריאות שלנו, חשוב שגם המדינה תכיר בנו כמדינה שניתן להגיע ממנה. נכון לכתיבת שורות אלו, רוב מדינות העולם אינן מאפשרות לישראלים להיכנס אליהן למעט בעלי אישורים מיוחדים (דיפלומטים או צרכים רפואיים דחופים) והנסיעה מתאפשרת רק לבעלי דרכון כפול. 

בדיקות קורונה בדרך לחו"ל

לאחר שקיבלנו תשובה אם אפשר לטוס לאותה מדינה שאנחנו חפצים בה ואנחנו מסוגלים להתמודד עם בידוד בחזור לישראל, נצטרך לרוב לבצע בדיקת קורונה עד 48-72 שעות לפני ההגעה למדינה. את הבדיקה נוכל לבצע בעמדות פיקוד העורף או בקופות החולים בחינם ואם לא הספקנו, תמיד אפשר לבצע בדיקה מהירה בנתב"ג. נכון ליום כתיבת הכתבה, השירות Check2Fly בנתב"ג מאפשר בהזמנת תור מראש לבצע שני סוגים של בדיקות. הבדיקה הראשונה, האיטית, מאפשרת תשובה תוך 14 שעות ועולה כ- 40 ש"ח ואילו הבדיקה השניה, המהירה, מאפשרת תשובה תוך 4 שעות ועולה כ- 130 ש"ח. קופות החולים מודעות לצורך בתשובות באנגלית ומאפשרות הנפקת אישורים באנגלית בלי בעיה דרך האתר האינטרנט שלהן.

טפסים רבותיי טפסים

משרד הבריאות הישראלי דורש מכל מי שנכנס או יוצא מישראל למלא הצהרת בריאות, ההצהרה נעשית באתר האינטרנט והנוסע מקבל אסמכתא שהוא מילא את השאלון במייל. כל נוסע בגיר מחוייב למלא את הטופס, ניתן להוסיף בטופס גם ילדים עד גיל 18, בתנאי שכולם גרים באותה הכתובת. בנוסף למדינת ישראל, גם מדינות העולם מבקשות לדעת מי נכנס בשעריהן ודורשות מילוי טופס כזה או אחר. את הטופס ניתן להשיג באתר המדינה, באתר כמו טריפאינפו או אצל חברות התעופה. 

שימו לב כי במידה ואתם מבצעים קונקשן, עליכם לעמוד בכל החוקים של כל אחד מהיעדים שאתם עוברים בדרך.

מה צופן העתיד?

אנחנו מאמינים כי בשנה הקרובה נמשיך לראות את ההגבלות האלו, במיוחד לאור התרבות המוטציות ומצב התחלואה בעולם. עם זאת, המשך המגמה של ההתחסנות בהחלט צפוי להשפיע על המדינות להקל בהגבלות התנועה ולאפשר לענף התיירות להבריא. כאחד מהענפים שמעסיקים הכי הרבה אנשים בעולם ומגלגל כ- 4 טריליון דולר בשנה, אנחנו כנראה נוכל לראות התאוששות לקראת הרבעון השלישי או הרביעי של 2021. הישראלים שכל כך אוהבים לטוס, לא יפספסו את ההזדמנות ואנחנו מאמינים שכל יעד שצפוי להיפתח צפוי להנות מתנועה רבה של ישראלים שישמחו לעלות תמונות לפייסבוק ולאינסטגרם ולתת לכל מי שנשאר בארץ לקנא, וכדי שתוכלו לטוס ולהנות הכי חשוב לכו להתחסן כי זה בטוח יקל עליכם בדרך לחו"ל.